My fit life

Fitness og træning online

Tab dig hurtigt med 5-2 kuren

5-2 kuren er en fastekur, der er meget hyped i disse dage. 5-2 kuren går i al sin enkelthed ud på at spise som man plejer 5 dage om ugen og faste 2 dage om ugen. Kate Harrison, der er forfatter til bestselleren 5;2 diæten, giver garanti for sundt vægttab hvis kuren følges.

Det skal hun jo sige, så lad os kigge lidt nærmere på den. Jeg klikkede ind på femina.dk og læste nærmere om dette fænomen.

Jeg vil starte med at opliste 7 gode grunde til at følge 5-2 kuren.

  1. Du kan spise det du kan lide, inden for rimelighedens grænser, 5 dage om ugen.
  2. Du taber dig langsomt, men sikkert, og giver dig derfor større mulighed for at fastholde vægttabet.
  3. Du bliver skarp og din krop bliver stærkere.
  4. Din indstilling til mad og sult bliver ændret.
  5. Kuren er nem at tilpasse til enhver livsstil.
  6. Både mænd og kvinder,- erfarne og nybegyndere, kan have stor glæde af 5-2 kuren.
  7. Lysten til at integrere kuren i dagligdagen fremover vil være naturlig.

 

Så simpel er 5-2 kuren

Kort beskrivelse af 5-2 kuren:

Spis hvad der passer dig 5 dage om ugen, og hold en faste 2 dage om ugen. Fasten skal ikke forstås bogstaveligt, da det er tilladt at spise omkring 500 kalorier disse dage, og der er ingen begrænsning på te, kaffe og vand.

Jeg ved ikke med jer, der læser dette, men den kur lyder tiltalende i mine ører. Den er enkel og nem at huske. 2 dages opofrelse om ugen skulle være til at overkomme. Det der tiltaler mig mest er dog udsigten til, at vægttabet er varigt. Findes der noget værre end at pine sig gennem en kur, tabe x antal kilo, for så at konstatere nogle måneder efter, at alle kiloene er tilbage igen? Jeg synes det er belastende.

Denne blogger vil i hvert fald give kuren et forsøg. Til andre der måtte tage samme vej; Held og lykke.

 

Fit 4 Fitness • 22. november 2015


Previous Post

Next Post

Skriv en kommentar