My fit life

Fitness og træning online

Stetoskop, blodtryksmåler og andre nyttige apparater

Når man er en aktiv idrætsudøver, så opnår man mange fordele, da man kan få en sund og stærk krop, men mange mennesker kender ikke sine begrænsninger, så de presser deres krop til det yderste, hvilket ikke altid er så godt for helbredet. Hvis man gerne vil kontrollere og overvåge sin krop, så bør man investere lidt i nogle nyttige apparater, så man kan tjekke sin krop i tide, så man nemmere kan få kroppen i bedst mulig form. De mest anvendte apparater til fitness brug er disse:

 

Sådan anvender man et stetoskop

De fleste apparater er ganske nemme at bruge, idet man blot følger instruktionsvejledningen, så det er ganske enkelt at måle puls, blodsukker, blodtryk og lignende, der vises digitalt på instrumentet. Med et stetoskop er situationen lidt anderledes, da det kræver lidt øvelse, før man kan anvende dette korrekt. Imidlertid er det ikke svært at lære at bruge et stetoskop, da man blot skal placere membranen på patientens brystkasse, hvorefter man nøje lytter til hjerte samt lunger, da man bør være opmærksom på vejrtrækningen og eventuelle mislyde. Man må flytte stetoskopet lidt rundt på kroppen, hvorefter man nemt kan lytte til kroppens lyde, og man bør konsultere sin læge, såfremt der opstår alvorlige mislyde, som kan tyde på astma eller mere alvorlige symptomer som defekter ved hjerte eller lunger.

 

 

Medicinale apparater kan nemt købes online

Indenfor den medicinske branche kan man købe flere avancerede måleinstrumenter, og efterhånden er de kommet ned i rimelige priser, hvor alle kan være med. Især webshoppen Color4care.dk tilbyder farvestrålende og smarte apparater i god kvalitet men til fornuftige priser. Her kan man finde et stetoskop lige fra omkring 100 kr. og opefter. Hvis man jævnligt måler sin puls, blodtryk, blodsukker samt hjerterytme, så kan man træne intensivt med god samvittighed, og især hvis man træner sammen med andre, så man dels kan sammenligne hinandens måleresultater men også hjælpe med at tage målingerne og træne i samme niveau. På den måde kan man opnå gode træningsresultater men samtidigt undgå at presse sin krop for hårdt.

 

Fit 4 Fitness • 26. april 2016


Previous Post

Next Post

Skriv en kommentar