My fit life

Fitness og træning online

3 forslag til sund og nærende frokost

Er du løbet tør for ideer til frokost? I indlægget her får du nogle ideer til, hvordan du kan variere din frokost, så den forbliver lækker og spændende.

Frokost er et vigtigt måltid, som giver dig fornyet energi til at klare resten af dagens strabadser. Derfor er det vigtigt, at det er et nærende og sundt måltid. Herunder får du tre ideer til, hvad du kan lave til frokost.

1. Rugbrødssandwich

Et godt og lækkert forslag til frokosten er rugbrødssandwich med frikadeller, fiskefrikadeller eller laks med hytteost. Tilføj også gerne friske grøntsager, krydderier og smørelse, så sandwichen fremstår ekstra lækker.

Rugbrød er altid godt til frokost, men kan godt blive lidt kedelig som en helt almindelig rugbrødsmad – at bruge det til sandwich i stedet bringer rugbrødet til live igen.

2. Bagels med røget laks

Et spændende forslag til frokosten eller madpakken er bagels med røget laks og hytteost. Laks og hytteost komplimenterer hinanden rigtig godt, og sammen med en skive peberfrugt eller to er det den perfekte frokost.

Du kan altid variere indholdet; prøv også gerne med parmaskinke og rucola. Det er super lækkert!

3. Fuldkornspita med kyllingesalat

Fuldkornspita er et sund og nærende alternativ til frokost.

For at lave det skal du blande flødeost, kvark, limesaft, ingefær, salt og peber sammen. Derefter skal du skære pasta og kylling i mindre stykker og vende det i flødeostblandingen sammen med bønner og vinduer. Fyld pitabrødet med kyllingesalaten, salat og gulerødder.

Det er en ret nem og lækker ret, som du kan lave til at have til et par dage.

Fit 4 Fitness • 15. september 2019


Previous Post

Next Post

Skriv en kommentar